Egységes dokumentációs rendszer lép életbe
A gyermek-egészségügyi alapellátásban szükségessé vált olyan korszerű és egységes dokumentációs rendszer kialakítása, amely a gyermek fejlődését az anya várandósságától – azaz az egészségi állapot szempontjából meghatározó magzati kortól – kezdődően 7 éves korig követi.
Új módszertani útmutató a gyermekek szűrővizsgálatához
A cél egy olyan gyermek-alapellátási módszertani útmutató kidolgozása volt, mely mindazon alapellátó orvosi és védőnői (szűrő)tevékenységet felölelné, mely új módszertani szempontok szerint, a szülők segítségével, bevonásával, gyermekeik egészséges fejlődésének nyomon követése érdekében történik.
Indikátorokkal mérhető egészségügyi ellátás
A mérhetőséghez olyan információs rendszereket szükséges kialakítani, amelyek lehetővé teszik a valid adatok gyűjtését, és ezek alapján indikátorok fejlesztését és alkalmazását.
Készül a módszertani útmutató a gyermek-egészségügyi alapellátás értékeléséhez és fejlesztéséhez
A készülő útmutató azoknak a szakembereknek szól, akik a gyermek-egészségügyi alapellátás minőségfejlesztése, az ellátás folyamatos javulása érdekében az ellátók tevékenységét – különböző okból, pl.: belső minőségügyi ellenőrzés, szakmai minőségértékelés, hatósági célú szakfelügyelet – értékelni kívánják.
Szülői megfigyelésen alapuló kérdőív
A szülői megfigyelésen alapuló kérdőív (röviden szülői kérdőív) célja a szülők gyermekeik fejlődésével kapcsolatos ismereteinek bővítése, a védőnők, házi gyermekorvosok és vegyes praxisú háziorvosok munkájának segítése. A kérdőív segítségével a szülők tapasztalatai is bekerülnek a rendszerbe, amelynek célja, hogy időben felfedezhetőek legyenek azok a problémák, amelyeket korai kezeléssel korrigálni lehet.
Védőnői szolgáltatásokkal kapcsolatos esetmegbeszélések
Informatikai fejlesztések, újítások
A folyamatban lévő fejlesztések legfőbb célja, hogy azok a releváns adatok, amelyeket az egyik ellátó gyűjt, de a másik ellátónak is szüksége van rá, a lehető legautomatikusabban megosztásra kerüljenek, hogy hiteles, naprakész információ álljon rendelkezésre az esetleges beavatkozásokhoz. Alapvető cél továbbá, hogy lényegesen csökkentsük, sok esetben teljesen kiváltsuk a papíralapú adminisztrációt.
Szakmai kompetenciahatárok
Tesztelés és azonnali visszacsatolás
A projekt 30 hónapos időtartama alatt szigorúan egymásra épülő elemeket valósít meg, kezdve a módszertani anyagok kialakításával, az ezekre épülő tananyagmodulok fejlesztésével, majd a tananyag átadásával a képzés során. Az a gyakorlati munka, mely a projekt fő célját, a 0-7 éves korú gyermekek alapellátásának fejlesztését hivatott megvalósítani, a projekt végére indulhat be országszerte. A tervezéskor elsődleges fontosságú volt, hogy a projekt módszertani fejlesztési időszakában kialakított módszertani, szakmai fejlesztésekről, az egyes elemi projektek irányvonalainak helyességéről már az előtt gyakorlati visszajelzés érkezzen, hogy az országos bevezetés megtörténne. Erre a feladatra jött létre a kiemelt mintacsoport.